Bangkok 4dagar

Vi kom till Bangkok med flyget fran Hanoi vid 11tiden pa formiddan. Eftersom vi fixat visumet i Hanoi gick allt smidigt och vi slapp vanta mer an nodvandigt innan vi kom igenom sakerhets-sparrarna.
Vi tog en taxi till ett hostel vi kollat upp.. Fick en glad overraskning nar vi markte att taxin var JATTE rosa. =D
Vi kom till Take a nap som stallet hette och upptacker att de kostar 100bath mer an om vi hade bokat i forvag pa internet.. lite sma irriterade blev vi men tog anda en natt dar.
Vi tog en svang pa et jatte stort kopcenter som har ALLT och lite till.. MBK heter de och ligger mitt i centrum.
Pa morgonen efter frukost tog vi varat pick och pack och flyttade till Sukhumvit 25 som visade sig vara mcket battre.  


De finns inte jatte mycket att beratta om bangkok da nastan de anda vi gjort att att kolla pa massa saker och ja..  shappat endel. Det har blivit ite julklappar till familjen och ja.. massa "julklappar" till mig.. hehe...
De vi gjort forutom att shoppa ar att ga pa bio, de var en upplevelse i sig kan jag saga.. fin salong med jatte skona stolar man riktigt kunde krypa upp och mysa ner sig i. Innan filmen bland reklamen kommer en hyllning till thailands kung (som alla alskar) och alla stod upp och de spelade nationalsagen(tror jag), sjuuukt kul var det och lite udda.
Vi sag Social network som var sjukt bra. inget mer att saga om de..


Jag och Lollo gick aven och bowlade och de ingick massa ol sa bowlingen gick sjukt bra kan ja saga. Blev bra igasen ocksa.. haha..  Vi akte hem och fixade till oss lite och drog sedan till Khosan Road for en liten utgang. At middag forst och sedan hamnade vi pa en sjukt trevlig takbar med sjukt bra live musik. Satt och snackade med tva killar fran england.  Drog oss hemat vid 1tiden och krashade isang.

Imorgon ar det dax for migoch Malin att aka pa tredagars tur till med ett besok till ett vattenfall, tigertempel, elefantridning, aka pa bamboflottar(tror jag de va) och aka nan jarnvag. ska bli skojsigt.
Till Phuket aker jag och Malin den 14de da vi maste hamta vara pass pa philipinska ambasaden dar vi haller pa att fixa visum. Lollo aker ner redan imorgon.

Over and out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0