Framsteg

De går framåt. :)

Igår träffade jag Karin på en "fika" om blev öl istället. Frågade lite om vad hon jobbade med osv. Hon sa att hon kunde fixa intervju för mig Det var ett sånt jobb som var helt provisions baserat. Men Karin sa att man kunde få ut ca 20 000-30 000 efter skatt om man ville. De som inte var så duktiga å det fick väl ut ca 15 000. Det var ett säljar jobb som man kanske får stå i ingångar till matbutiker och trycka på folk omega 3 saker..(tydligen äter alla norrmän omega 3) men vara värt att testa. Det var ingen uppsägningstid på det heller så. De skadar inte.
Sen ska jag faktiskt jobba extra imorgon på en restaurang där Emelie Hult jobbar. Hon ringde och frågade om jag ville jobba kväll imorgon med henne. Det kan iallafall resultera i lite extra jobb. :) Ska även träffa Mikaela först på en fika.
Träffade Lotta idag. Hon flyttade upp till nån liten by 2h över Oslo så hon "mellanlandade" här så vi tog en lunch på en indisk "restaurang" 100kr för chicken curry (med ris och sallad), nanbröd och dricka. Bra var det. Mätt för hela dag blev man också. Nice :)
Har sökt endel jobb på egenhand också såklart. Bio, resturanger, klädbutiker.
Har skaffat ett norskt bankkonto. Måste tydligen söka nytt skattekort. Typiskt. Man var tydligen tvungen att skaffa nytt efter nyår. Så det blir måndagens mission.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej gumman!

Kul att det rör på sig. Har varit intensiva dagar förstår jag. Jättespännande att få följa dig på bloggen. Lycka till hos Emelie imorgon.Puss mamma

2010-01-08 @ 23:08:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0