Islandhopping och vrakdyk i Coron

Dagen innan Marianne skulle aka till thailand bestamde vi oss for att gora en island hopping dar de var mycket snorkling. Hade perfekt vader hela turen. Borjade pa secret beach dar man var tvungen att simma genom ett hal i klippvaggen till en strand som lag som valdigt gomd. Jag och Marianne lekte mest med hennes undervattenskamera. Sen blev de nagra andra oar med underbara vita strander, mycket bra snorkling och underbart skont i vattnet... =)
Kvallen tillbringades med min dykinstruktor, hans tjej och nagra vanner till dom. Vi fick inte betala nagonting utan de bjod.. Nice.. =) Var elavbrott hela kvallen sa i baren var det massa tanda ljus, akustisk musik och sjukt mysigt. En av deras vanner var sjukt facinerad av min nasa och ville kanna pa den.. =S.. mysko kille haha..
Dagen efter tog Marianne bussen till Puorto Prinsessa  och jag skulle ta baten till Coron som tar 8h... hade tur med vadret och det var stiltje hela vagen dit. sov halva vagen tror jag. Kom fram vid 7tiden och borjade letandet efter rum. Da jag hort att prisnivan var ganska hog fragade jag en kinesisk tjej jag pratat med pa baten om inte hon ville dela rum med mig 2natter. Sa blev det.. =) Bokade vrakdyk samma kvall med Coron divers till nasta dag. Traffades 8.30 i dykshoppen for lite forberedelser och sen akte vi ivag. =) Alla vrak i coron ar fran WW2 och tillhorde den japanska flottan. Alla skonk samma dag da USA bombade. Forsta vraket var ett stort skepp som lag med skrovet nerdat sa de stora lastutrymmena gapade som stora svarta hal mot en nar man tittade ner.
Det var fult med Lionfish, stonefish, batfish och andra coola fiskar i alla vraken.
Andra vraket ar det som ar pa bilden nedanfor
och de sista var ett valdigt ytligt vrak som lag nastan uppe vid ytan pa vissa stallen.. De lag pa ett rev sa det var valdigt mycket fisk dar ocksa. =) Sjukt lyckade dyk kan jag saga att det var.
Pa kvallen bokade jag flyg till Thailand igen, ville traffa Marianne lite mer innan hon akte hem da vi kommer jatte bra overens.. Vi ar faktiskt lika stokiga.. =)
Nar jag bokat biljetterna var det bara att hoppa i sang for de skulle bli en lang resa tillbaka till Phi Phi..

Kommentarer
Postat av: Mamma

Fräck bild, tänker på "Lilla sjöjungfrun"

2011-02-17 @ 17:35:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0