Phi Phi round 2

Vaknade upp 06.30 av vackarklockan, gick och at en god maktig frukost da jag ahde en lang rese-dag franfor mig. Tog en minibuss till flyplatsen Busuanga for att aka till Manila. Planet till Bangkok gick dock inte foren pa kvallen sa jag tog en taxi till Mall of Asia som ar den tredje storsta i varlden. Sjukt stor. Behovde en bok sa jag vandrade runt dar inne en stund och sag val lite vilsen ut for de kom fram en filipinsk-tjej och fragade vad jag letade efter. Hon visade mig vagen till bokbutiken och dar spenderade jag en bra strund innan jag antligen kunde valja en bok(fans sjuuuukt manga). Hade fortfarande manga timmar att sla ihjal sa jag bestamde mig for att ga pa bio. Det blev Tangeld (i 3d). Sjukt bra!! Rekomenderar!
Tillbaka pa flygplatsen stog jag i kon till passkontrollen.. Helt plotsligt ropar nagon mitt namn och vem var det inte om inte Marianne.. Vi var alltsa pa samma plan.. Val i bangkok skulle mitt plan ga tidigt pa morronen sa jag sov pa nagra harda stolar. Kallt som satan var det. Hade pa mig massa klader med lag och skakade. Hade en sjukt rolig drom dar Salskapsresan-ganget satt med matador klader och at middag..
Blev inte manga minuters somn den natten. Val i phuket tog jag mig till piren och hoppade pa en bat till phi phi.. =) Hittade en sliten med charmig bungalow for ett rimligt pris med bra lage. Var helt slut sa gick och la mig vid 8.
Dagen efter motte jag upp Marianne vad batpiren och efter det var det direkt till stranden som gallde. Orkade inte ta oss nagonstans sa vi tog den narmaste. Vattnet var sa varmt inne i viken sa de svalkade inte ens. Uch!
Somnade tidigt aven denna dag.
Dag 3 akte vi till long beach och lag och solade oss hela dagen. Vattnet var sjukt uppfriskande dar om man jamforde sa vi stannade dar laaange. Bestamde oss for att boka ett dyk till dagen efter och vi gick till ett stalle som hette Hippo-divers. De hade ett eftermiddagsdyk dagen efter som vi nappade pa.
Vi blev tilldelade en divemaster som hette Dimitri och kom fran grekland. Sot kille ;)
Dyket var helt otroligt! Forsta dyket sag vi en havsorm (3dje giftigaste i varlden) en murana och lite anda blandade fiskar.
De andra dyket som var precis utanfor Maya bay var sa haftigt sa de var inte sant! De borjade med att vi gick ner till botten och direkt sa ser vi en jatte sot skoldpadda pa riktigt nara hall. simmade vidare en bit och ratt som det ar ser vi en Black tip reaf shark! Cooooooolt!
simmar vidare uppspelta for att vi sett en haj da jag kollar ner pa botten och ser nagot som ror sig under en sten. Kollar narmare och ser att det ar en sjukt stor blackfisk. Jag pekar och pekar sa de andra ska komma och kolla och nar Dimitri kommer dit sa fattar han inte alls vad jag pekar pa utan rycker pa axlarna for att visa att han inte ser. Tillslut sag han vad de var och nar vi kom upp till ytan senare berattade han att han aldrig sett nagon dar innan. =) Jag var ganska stolt att jag hittade den kan jag saga.. hehe..
Pa vag hem igen fran dyket hittar jag platsligt Lollo pa en resturang. Hon ar fortfarande har alltsa.. haha. =) Blev en lugn kvall pa stranden med lite ol och trevligt sallskap. =)
Efter det har vi inte gjort manga knop, mest legat pa stranden, relaxat, atit god mat, druckit chang och bara njutit.
Idag tog vi oss i kragen och bestamde att vi skulle ga upp till viewpointen. Vi gick kanske en halvtimma uppfor, var helt slut nar vi kom fram.. (behover verkligen trana..) Solnedgangen var fin men inte sa fin som i boracay..
Pa vagen ner igen bestamde jag mig for att rakna alla trappsteg. 321st fick jag de till. Inte illa.
Idag ar tydligen en Bhudda dag sa barerna ar stangda, de serveras inte alcohol pa resturangerna.
Har precis bokat ett nytt dyk for imorgon bitti sa blir en tidig kvall da vi ska motas kl 8 pa dykcentret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0