Texten om Boracay!

Nu har jag fatt tag i ett vettigt tangentbord sa man kan skriva lite. =)

De forsta 10dagarna jag var pa Boracay var Malin med och vi bodde i en Bungalow for 400p var = som ar typ 80spann. Da bodde vi 2min fran White beach. Blev helt tagen forsta gangen vi vandrade ner till strandpromenaden som verkligen ar som en strandpromenad ska vara.. den ar av sand, under en massa palmer(risken att fa en kokosnot i huvet ar stor kan jag saga.) mysiga resturanger och barer. Folket helt sjukt artiga och nsalla. Vart man an gar bli man kallad Mam eller miss eller liknande. Alla forsoker hjalpa dig och vill inte ha natt for det. Fraga garna vart du kommer ifran och sa.
Den forsta kvallen vi var ute traffade vi pa tva svenska killar(Danne och Henke) som kom fran vasteras som vi borjade hanga med. fick sedan den andra kvallen tillskott med deras van (Kalle - som hade stannat hemma den andra kvallen) och senare pa kvallen traffade vi ett jattetrevligt par fran Helsingfors(Maria och Micke).
Och dessa hangde vi med resten av veckan. Vi akte pa islandhopping dar vi besokte Crystal island.. ganska kostig men vacker o mellan Boracay och Caticlan. Det var mycket konstgjort pa on, de hade lite olika rovfaglar i inhagnader och sa hade de tva grottor man kunde krypa in i och hoppa i och snorkla. Snorklingen var inte alls nagot att hanga i julgranen. Men vi hade en underbar dag med mycket sol och bad och skratt.
Annars pa kvallarna at vi gemensam middag pa Smoke eller "Nigi Nigi Nu Noos 'e' Nu Nu Noos" och senare lite barhang.. Garna pa Charles bar, Dejavu, Bombom bar eller summersplace. Har traffat sa sjukt mycket trevligt folk har. Den trevligaste personalen hade de helt klart pa Deja vu. Johnny boy och hans kollegor lovade att vara min bodyguard (han ar kanske 155lang) nar malin lamnade mig for att aka till cebu.
Nar Malin hade akt tog jag mig till The tree house for att bo i ett dorm for 300p/natt typ 50-60kr som at ganska billigt. De ligger i en lugn del av boracays strandpromenad. Dar traffade jag Marianne en tjej fran Holland och David en kille fran israel (som faktiskt ar lite oversnall och overhjalpsam lite for ofta). Marianne och jag kommer valdigt bra ovens och alla vi tre ska ta flyget i morgon bitti till Palawan som tydligen ska vara jatte fint. Funderar seriost pa att ta Open water licenensen dar. I Boracay finns de formycket som distraherar dig sa.. =)
De sista 5dagarna som ja varit har har varit hysteriskt roliga med mycket party och skratt. Satt pa charles bar en kvall och helt plotsligt kommer en kille fram och fragar "Sanne??" snacka om att man blir paff nar man helt plostligt star framfor Johan Samuelsson.. Haha.. ganska galet vad varlden ar liten nar allt kommer omkring. Det ar faktiskt inte sa mycket svenskar pa boracay. men det ar MASSA koreaner och de ar som fickar och ror sig i stim.. garna med en kille som gar med en flagga langst fram i klumpen..
Har kopt en liten present till lovisa och emma.. typ fodelsedagspresent som ni far nar jag kommer hem. =)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Låter underbart, spännande med nya vänner. Håller med dig, vad liten världen är. Johan Samuelsson det var inte igår ni sågs...

Varför inte ses på Borakay...

2011-02-01 @ 22:19:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0