En Dag i Singapore

Anlande i Singapore runt 11tiden pa morgonen efter en laaang bussresa fran thailand. Valdigt skona saten pa bussen och satt brevid en trevlig munk som var meditiaonslarare.. (HAHA Fick hans email). Tog mig med tunnelbanan till ett Hostel jag last om i min guidebok jag kopt i Filipinerna. De hade en sang i ett dormrum till mig och jag lamnade vaskan och borjade direkt att vandra runt i staden. Vandrade i over 6timmar och hade tillochmed blasor pa fotterna nar jag kom tillbaka till rummet igen.
Borjade min vandring genom att ga till Raffles hotel (drack dock ingen singapore sling dar men var bra sugen), vidare till Singapore Flyer som ar varldens storsta parisehjul dar hittade jag en subway som jag kakade frukost/lunch pa.
Sedan vandrade jag vidare over en flod vidare till Marina Bay sands sky park som lag pa den 57de vaningen i ett lyxigt hotel. Skyparken ar 12,400kvadratmeter. Har en pool, en resturang, en bar, massa palmer och massa rikt folk och endel turister. Var val dar uppe i en 45min eller nagot och bara beundrade utsikten. Var ju sa sjukt hogt upp. Stog och tog lite kort da de kommer fram en indier och vill ha kort pa oss tva.. ja vad ska man saga..
Akte ner med den sjukt snabba hissen, gick vidare till Esplanad Theather som ser ut som en frukt som luktar sjukt illa nar man oppnar den.
sedan blev det lite spontan vandring och en vila pa ett mysigt cafe. Nar fotterna protesterade tillrakligt mycket bestamde jag mig for att ga hem och duscha och byta tillbaka till flipflop och sen ga och ata nagon middag. Traffade tva tyskar i dormrummet som jag at middag med. Somade utmattad och vaknade av klockan dagen efter kl 8. At frukost, tog tunnelbanan(!!!!) ut till flygplatsen for att ta flyget till Bali.



Kommentarer
Postat av: Mamma

En intensiv dag i Singapore...Jättefina bilder!

Så söt du är i hatten, passar dig jättebra.

Puss o kram

2011-03-12 @ 23:17:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0